Wyjaśnienia dot. upoważnień dla Wójta, Burmistrza lub Prezydenta
15-12-2014
W związku z wyborami samorządowymi niezbędne jest zaktualizowanie upoważnień wydanych Wójtom, Burmistrzom i Prezydentom przez Ministra Spraw Wewnętrznych. Pełnomocnictwo to umożliwia dostęp do danych osobowych zgromadzonych w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych i Rejestrze Stanu Cywilnego oraz w systemach teleinformatycznych, w których te rejestry są prowadzone. Wyjątkowo aktualizacja ta zostanie dokonana z urzędu przez MSW. Dlatego do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, w których nastąpiła zmiana na stanowisku Wójta, Burmistrza i Prezydenta po przeprowadzonych wyborach samorządowych – zarówno po I, jak i II turze – zostanie przesłany stosowny dokument.
Jednocześnie informujemy, że dotychczasowe upoważnienie wydane dla poprzednio urzędującego Wójta, Burmistrza lub Prezydenta, należy odesłać na adres:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
Departament Ewidencji Państwowych
Pawińskiego 17/21
02-106 Warszawa
UWAGA. Upoważnienia wydane pracownikom urzędów oraz urzędów stanu cywilnego przez poprzednio urzędującego Wójta, Burmistrza lub Prezydenta pozostają ważne.
« Wróć do wszystkich aktualności