Menuikona menu

Wyjaśnienia dot. upoważnień dla Wójta, Burmistrza lub Prezydenta

15-12-2014

W związku z wyborami samorządowymi niezbędne jest zaktualizowanie upoważnień wydanych Wójtom, Burmistrzom i Prezydentom przez Ministra Spraw Wewnętrznych. Pełnomocnictwo to umożliwia dostęp do danych osobowych zgromadzonych w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych i Rejestrze Stanu Cywilnego oraz w systemach teleinformatycznych, w których te rejestry są prowadzone. Wyjątkowo aktualizacja ta zostanie dokonana z urzędu przez MSW. Dlatego do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, w których nastąpiła zmiana na stanowisku Wójta, Burmistrza i Prezydenta po przeprowadzonych wyborach samorządowych – zarówno po I, jak i II turze – zostanie przesłany stosowny dokument.

 

Jednocześnie informujemy, że dotychczasowe upoważnienie wydane dla poprzednio urzędującego Wójta, Burmistrza lub Prezydenta, należy odesłać na adres:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych

Departament Ewidencji Państwowych

Pawińskiego 17/21

02-106 Warszawa

 

UWAGA. Upoważnienia wydane pracownikom urzędów oraz urzędów stanu cywilnego przez poprzednio urzędującego Wójta, Burmistrza lub Prezydenta pozostają ważne.

Poleć innym:
« Wróć do wszystkich aktualności