Menuikona menu

Program pl.ID w Olsztynie – podsumowanie konferencji

16-04-2014

Zakończyło się pierwsze spotkanie z przedstawicielami urzędów gminnych w Olsztynie, którego organizatorami byli podsekretarz stanu w MSW – Rafał Magryś oraz wojewoda Marian Podziewski. Przyszli użytkownicy Systemu Rejestrów Państwowych mogli dowiedzieć się, jak zmienią się ich urzędy po wdrożeniu programu pl.ID oraz zadawać pytania dotyczące przyszłości najważniejszych dla państwa rejestrów.

Celem konferencji, w której uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, była prezentacja najważniejszych z punktu widzenia urzędników aspektów zbliżających się zmian. Oprócz wiceministra Rafała Magrysia, który przedstawił najważniejsze założenia programu pl.ID oraz konkretne korzyści dla gmin z niego wynikające, wśród prelegentów reprezentujących program pl.ID znaleźli się również:

  • Karolina Grenda – dyrektor Departamentu Spraw Obywatelskich MSW, która przedstawiła uczestnikom prawne aspekty nadchodzących zmian,
  • Marcin Malicki, dyrektor Pionu Rozwoju Produktów i Usług COI, który przybliżył uczestnikom zasady tworzenia oraz funkcje bezpłatnej aplikacji do obsługi SRP – ŹRÓDŁA,
  • Piotr Mierzwiński, rzecznik prasowy COI, który zaprezentował techniczne i logistyczne aspekty szkoleń wdrożeniowych dla 16 000 urzędników mających od 1 stycznia 2015 roku pracować na Systemie Rejestrów Państwowych.

Dodatkowo w trakcie konferencji, na 6 przygotowanych stanowiskach, uczestnicy mieli także możliwość sprawdzenia już działającej części aplikacji ŹRÓDŁO. Całe spotkanie zakończyło się trwającym prawie 60 minut panelem przeznaczonym na pytania z sali, na które bezpośrednio odpowiadali wszyscy prelegenci.

 

Źródło – TVP Olsztyn

 

Konferencja w Olsztynie była pierwsza z cyklu 16 konferencji w całej Polsce. Aktualna lista zbliżających się spotkań dostępna jest tutaj.

Poleć innym:
« Wróć do wszystkich aktualności