Menuikona menu

pl.ID – rozpoczyna się cykl 16 spotkań z przedstawicielami urzędów gminnych

11-04-2014

Jak będą działały urzędy po 1 stycznia 2015 roku? Co jest niezbędne, aby gminy były w stanie bezproblemowo działać na nowym systemie? Na które aspekty prawne należy zwrócić szczególną uwagę przy okazji wdrożenia Systemu Rejestrów Państwowych (SRP)? Odpowiedzi między innymi na te pytania poznają przedstawiciele gmin podczas 16 konferencji organizowanych przez podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych – Rafała Magrysia oraz poszczególnych Wojewodów. Pierwsze spotkanie odbędzie się już 15 kwietnia w Olsztynie.

Celem spotkań jest przedstawienie praktycznych aspektów wdrażania programu pl.ID w administracji. Tym samym tematyka poszczególnych prezentacji będzie dotyczyła najważniejszych zagadnień z punktu widzenia gminnych przedstawicieli ewidencji ludności, dowodów osobistych oraz urzędów stanu cywilnego z zakresu:

  • zmian prawnych i ich konsekwencji dla urzędników,
  • ŹRÓDŁA – bezpłatnej aplikacji do obsługi SRP,
  • jak przygotować się do nadchodzących zmian – szkolenia wdrożeniowe.

Jednocześnie konferencje te mają także rozwiać wszelkie wątpliwości osób objętych programem pl.ID oraz umożliwić zadanie pytań przedstawicielom instytucji odpowiedzialnych za realizację projektu – Ministerstwu Spraw Wewnętrznych oraz Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Wiem, że wśród urzędników program pl.ID może budzić kontrowersje czy wręcz brak wiary w powodzenie przedsięwzięcia – powiedział Rafał Magryś, podsekretarz stanu MSW – Rozumiem obawy mające początek w dotychczasowej realizacji projektu pl.ID – polska ID karta, który – mimo wielu obietnic – nie został na czas wdrożony. Dlatego zdecydowałem się na bezpośrednie spotkania, aby pokazać zmianę podejścia i dynamikę realizacji, odpowiedzieć na nasuwające się pytania. Chcę osobiście rozwiać wszelkie wątpliwości, co do terminowego uruchomienia Systemu Rejestrów Państwowych. Dołożę wszelkich starań, aby wziąć udział we wszystkich 16 spotkaniach.

Pierwsza konferencja odbędzie się 15 kwietnia w warmińsko-mazurskim urzędzie wojewódzkim al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9. Początek o godzinie 10:30. Poniżej prezentujemy szczegółowy harmonogram pozostałych konferencji programu pl.ID wraz ze znanymi już lokalizacjami:

  • 24 kwietnia w Warszawie
    aula im. R. Schumana na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie przy ul. Wóycickiego 1/3
  • 29 kwietnia w Łodzi
    Łódzki Regionalny Park Naukowo-Technologiczny, ul. Dubois 114/116
  • 7 maja w Opolu
    Opolski Urząd Wojewódzki, Piastowska 14
  • 15 maja w Katowicach
     ul. Bankowa 11B, Aula nr 8, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego 
  • 20 maja we Wrocławiu
    ul. Uniwersytecka 10, Sala 1D im. Unii Europejskiej, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
  • 27 maja w Gorzowie Wielkopolskim
    Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wlkp., ul. Sikorskiego 107
  • 4 czerwca w Poznaniu
    Wielkopolski Urząd Wojewódzki, al. Niepodległości 16/18
  • 12 czerwca w Bydgoszczy
    Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki, ul. Jagiellońska 3
  • 17 czerwca w Rzeszowie
    Sala w Wojewódzkim Domu Kultury, ul. S. Okrzei 7 
  • 24 czerwca w Gdańsku
    Pomorski Urząd Wojewódzki, ul. Okopowa 21/27
  • 30 czerwca w Krakowie
     Centrum Kongresowego Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja, al. 29 Listopada 46
  • 8 lipca w Białymstoku
    Podlaski Urząd Wojewódzki, Mickiewicza 3
  • 15 lipca w Szczecinie
    Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ul. Matejki 22  
  • 25 lipca w Kielcach 
    Komenda Wojewódzka Policji w Kielcach, ul. Seminaryjska 12
  • 1 sierpnia w Lublinie
    Lubelski Urząd Wojewódzki, ul. Spokojna 4
Poleć innym:
« Wróć do wszystkich aktualności