Menuikona menu

Informacje dla urzędników, którzy zgubili lub zniszczyli karty kryptograficzne

01-09-2014

Chcąc rozwiać Państwa wątpliwości dotyczące sytuacji zagubienia lub utraty wydanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych karty kryptograficznej, przedstawiamy poniżej procedurę postępowania w takiej sytuacji. Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z polityką certyfikacji każde zagubienie, uszkodzenie karty powinno być natychmiast zgłoszone do CC MSW pisemnie i wiąże się z zawieszeniem bądź unieważnieniem certyfikatów.

Jeżeli urzędnik zgubił lub zniszczył kartę kryptograficzną, należy złożyć wniosek do MSW o wydanie nowej karty za pomocą dedykowanego formularza zaznaczając opcję „a) zapewnienie dostępu dla nowego użytkownika”. Poprawnie wypełniony i podpisany wniosek o „dostęp do Systemu Rejestrów Państwowych (SRP) – użytkownicy aplikacji ŹRÓDŁO” należy przesłać wraz z kartą zgodną z wymogami programu pl.ID (informacje dostępne w dokumencie Specyfikacja kart kryptograficznych dla pl.ID). Dodatkowo należy pamiętać, że niezbędne jest również dostarczenie do MSW sterowników zawierających bibliotekę PKCS#11.

Uwaga! W przypadku dostarczenia kart kryptograficznych wykorzystywanych obecnie w programie pl.ID i wymienionych w punkcie I. lub II. Specyfikacji, nie jest wymagane przesłanie bibliotek PKCS#11.

Poleć innym:
« Wróć do wszystkich aktualności