Menuikona menu

Naprawiony błąd certyfikatów. Prosimy o ponowną weryfikację kart

15-09-2014

Informujemy, że został już rozwiązany problem związany z niewykrywaniem przez aplikację ŹRÓDŁO certyfikatów użytkowników. W jego wyniku część użytkowników nie mogła dostać się do systemu i mogła korzystać tylko z przeglądarki Mozilla. Źródłem problemu był błąd w aplikacji obsługującej Centrum Certyfikacji stworzonej przez zewnętrznego dostawcę odpowiedzialnego za proces autoryzacji. W jego wyniku certyfikat wgrywał się w złym miejscu, więc inne przeglądarki nie były w stanie go wykryć.

Niestety oznacza to, że dla poprawnego działania karty objętej wyżej opisanym problemem, konieczna jest jej ponowna zdalna recertyfikacja (procedura recertyfikacji dostępna jest tutaj). Dlatego posiadaczy kart ATHENA (znak charakterystyczny to kwadratowy chip z zaokrąglonymi kątami) prosimy o weryfikację poprawności swojego certyfikatu zgodnie z poniższą procedurą:

  • Należy uruchomić aplikację „IDProtect Manager” (Windows Start -> Wszystkie programy -> IDProtect Client -> IDProtect Manager”). Aplikacja prezentuje certyfikaty jedynie dla kart Athena!
  • Wejść w zakładkę „Certificates & Keys”
  • Pojawi się drzewo:
    • Przy poprawnie zapisanym certyfikacie będzie wyglądało jak poniżej:

certyfikat_poprawny_zrodlo

    • Przy niepoprawnie zapisanym certyfikacie będzie wyglądało jak poniżej:

certyfikat_niepoprawny_zrodlo

Przypominamy, że zalecane jest również aktualizowanie oprogramowania (przeglądarek internetowych, JAVA) do najnowszych, oficjalnie dostępnych wersji.

 

Poleć innym:
« Wróć do wszystkich aktualności