Informacja dotycząca doposażenia gmin w sprzęt IT
04-12-2014
MSW informuje, że z przyczyn formalnych doposażenie gmin nie będzie zrealizowane w 2014 r. Planowany termin realizacji zadania to I/II kwartał 2015 r.
W kwestii wyjaśnienia informujemy, że – zgodnie z przyjętym harmonogramem prac dla Programu pl.ID – doposażenie Jednostek Samorządu Terytorialnego w infrastrukturę IT było planowane na przełom IV kwartału 2014 r. i I kwartału 2015 r. Warunkiem dotrzymania terminu było wypełnienie i przekazanie przez wszystkie urzędy miast i gmin ankiety inwentaryzacyjnej i doposażeniowej. Ankieta ta była udostępniona każdemu Lokalnemu Administratorowi Systemu w okresie od 25 czerwca do 3 września 2014 roku. Jednocześnie przypominamy, że podstawą doposażenia w zgłoszony sprzęt IT jest podpisana przez kierownika danej jednostki papierowa wersja ankiety (co zostało podkreślone w dokumencie Przewodnik dla LAS-ów – pytania i odpowiedzi).
Pomimo wielokrotnych przypomnień i monitów do 1 grudnia 2014 r., do MSW wpłynęło 2316 ankiet z 2496 oczekiwanych. Opóźnienia w przekazywaniu papierowych wersji ankiet uniemożliwiają rozpoczęcie postępowania przetargowego na wnioskowany przez gminy sprzęt IT.
W związku z powyższym MSW informuje, że do pracy w aplikacji ŹRÓDŁO po 1 stycznia 2015 r. należy wykorzystać sprzęt IT użyczony Jednostkom Samorządu Terytorialnego na mocy Porozumienia w sprawie przekazania do użytkowania sprzętu i aplikacji teleinformatycznych w ramach realizacji projektu indywidualnego pl.ID – „Polska ID karta” z 7. osi priorytetowej „Społeczeństwo informacyjne – budowa elektronicznej administracji” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.
Tym samym zapewnienie dodatkowych stanowisk pracy musi zostać zrealizowane przez urzędy ze środków własnych.
« Wróć do wszystkich aktualności